شوروم کابین پلاس
پروژه مشترک با همکاری کابین پلاس
طراحی و اجرای کابین آسانسور
طراحی داخلی 130 متری
طراحی داخلی و اجرای فول فرنیش واحد ۱۳۰ متری پروژه واقع در خیابان فردوس غرب
طراحی داخلی 100 متری
طراحی داخلی و اجرای فول فرنیش واحد ۱۰۰ متری پروژه واقع در خیابان فردوس غرب
طراحی و نظارت پروژه ویلایی دربندسر

اطلاعات تماس

گام های حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون داخلی

گام های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند شما را در داشتن فضایی مناسب برای مهمانی، پذیرایی، خلوت و پر آرامش کمک کند. زمانی که شما بدانید چگونه می توانید از فضا برای چیدمان مناسب استفاده کنید می توانید حتی محیط های کوچک و شلوغ را به محیطی دلباز و مرتب تبدیل کنید، تنها لازم است تا در این مطلب همراه ما باشید و از ترفندهای خانه داری استفاده کنید.

وسایلی که جلوه زیبای ندارد برای فضای کوچک ممنوع

توجه داشته باشید که مهم ترین وسیله در خانه مبلمان منزل می باشد که نه تنها وظیفه دارد دکوراسیون را زیبا تر کند، بلکه باید مکانی فراهم سازد تا افراد بتوانند آرامش داشته باشند و گاهی خستگی خود را با تکیه به آن ها و نوشیدن لیوانی چای به در کنند. همچنین لازم است چیدمان مبلمان به گونه ای انجام شود که رفت و آمد راحت باشد و در صورت داشتن مهمان، افراد معذب نشوند.

به این فکر کنید که چگونه با چیدن مبل ها می توان از فضاهای غیرقابل دسترس به خوبی استفاده کرد. این راه بهترین کار برای داشتن فضایی باز و راحت است.

لازم است که دکوراسیون خانه آرامش را انتقال دهد در صورتی که شلوغی یا وجود وسیله ای باعث می شود خانه را شلوغ و بی نظم ببینید با تغییر جای آن و یا حذف آن به بهتر شدن اوضاع کمک کنید.

بهتر است اولین قدم برای طراحی دکوراسیون را با خرید و جابجایی مبل ها آغاز نکنید. اگر ابتدا به سراغ مبلمان منزل بروید خواهید دید که تنها مانده اید با یک دست مبل!

گام نخست در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از گام های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی این است که قبل از در نظر داشتن فضای خانه شروع به خرید وسایل کنید. با این کار فقط می خواهید از اینکه خانه خالی نباشد خلاص شوید.

بهتر است ابتدا خرید لوازم اتاق خواب را انجام دهید و بعد از اتمام چیدمان اتاق ها، فضای پذیرایی را مورد بررسی قرار دهید و با جزئیات به آنچه نیاز دارد فکر کنید.

در نظر گرفتن فضا و ابعاد و ارتفاع سقف برای تصمیم‌ گیری و خرید لوازم خانه بسیار اهمیت دارد. این کار به شما کمک می کند تا با انتخاب های صحیح ظاهر ساختمان را با چیدمان زیبا تر کنید نه اینکه تمام قسمت های ساخته شده را بپوشانید. اکثر طراحان حرفه ای برای طراحی داخلی دکوراسیون از نرم افزار اتوکد استفاده می کنند.

سبک مورد نظر خود را تعیین کنید

از دیگر گام های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی می توان به تعیین سبک مورد علاقه اشاره کرد. این گام بهترین گام است چرا که بعد از مشخص شدن آن می توانید بلاخره به خرید آنچه دوست دارید فکر کنید.

لازم است که از سلیقه خود و اعضای خانواده استفاده کنید. این مورد کاملا سلیقه ای ست و می تواند برای هر فرد متفاوت باشد این شما هستید که تصمیم می گیرید خانه را مدرن بچینید یا کلاسیک. مهم است که سبک های متفاوت را بشناسید تا بتوانید بهتر انتخاب کنید. سبک مورد علاقه شما می تواند علاوه بر زیبایی آرامش را به شما هدیه کند. بنابراین لازم است این گام را جدی بگیرید و در مورد آن اطلاعاتی به دست آورید.

شما در این مرحله انتخاب می کنید که وسایل را چگونه می خواهید، انتخاب بر اساس سبک باب میلتان انجام‌ می شود. توجه داشته باشید که شما به تنهایی در خانه زندگی نمی کنید بنابراین لازم است که برای انتخاب سبک و وسایل با تمام اعضای خانواده مشورت کنید.

آستین ها را بالا بزنید و دست به کار شوید

بعد از اینکه تصمیم ها گرفته شد و وسایل را انتخاب کردید باید بدانید که چگونه می خواهید آن ها را بچینید. قبل از خرید بهتر است نحوه قرار گیری وسایل را به صورت شماتیک و غیر واقعی اجرا کنید. این کارا به کمک کاغذهای رنگی و یا متر انجام دهید.

اینگونه می دانید با وسایلی که انتخاب کرده اید چه مقدار از فضا گرفته می شود و چه مقدار باقی می ماند. در این مرحله به راحتی می توانید ده ها مدل چیدمان را امتحان کنید تا به آنچه می خواهید برسید بدون اینکه از جابجا کردن وسایل خسته شوید.

اصول چیدمان دکوراسیون داخلی

گام بعدی از گام های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی این است که برای خرید وسایل بودجه ای در نظر بگیرید.

معمولا برای تغییر دکوراسیون خانه نیاز به یکسری تعمیرات دارد که باید آن ها را اولویت قراردهید، بهتر است ابتدا تعمیرات انجام شود و بعد لوازم وارد خانه گردد تا لوازم دست و‌ پا گیر نباشند.

در برخی موارد ممکن است تغییرات ایجاد شده در خانه نظر شما را برای انتخاب لوازم عوض کند. پس لازم است به این نکات دقت کافی داشته باشید تا با توجه به هزینه ای که باید انجام دهید از خرید خود لذت ببرید.

نکات مهم در طراحی داخلی

گام های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی توضیح داده شد اما لازم برای نتیجه بهتر نکاتی را رعایت کنید.

نکته مهم در چیدمان و طراحی داخلی این است که نباید از هر چیزی بیش از حد استفاده کرد. مثلا استفاده تز رنگ های زیاد نه تنها به خانه جلوه نمی دهد بلکه باعث شلخته بودن آن می شود. همچنین استفاده از لوازم با کیفیت منزل شما را تا چندین سال تازه و نو نشان می دهد.

توجه داشته باشید که پرداخت هزینه های بالا به صرف زیبا بودن لوازم نمی تواند تصمیم درستی برای رسیدن به دکوراسیون داخلی مورد نظرتان باشد. لوازمی که قصد خرید آن ها را دارید باید متناسب با فضا، سلیقه و ترکیب وسایل باشد. اگر نتوانید اعتدال را رعایت کنید هر چه هزینه کرده اید بی فایده خواهد بود و نتیجه نمی تواند شما را راضی کند.

داشتن دانش طراحی داخلی به همراه علم رنگ ها در دکوراسیون و تاثیرات آن در سبک زندگی می تواند برای داشتن انتخاب هایی دقیق و صحیح شما را یاری کند. استفاده صحیح از طرح و رنگ در دکوراسیون داخلی مهم ترین چیزی ست که باید آن را رعایت کنید‌.

علیرضا جبلی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *