شوروم کابین پلاس
پروژه مشترک با همکاری کابین پلاس
طراحی و اجرای کابین آسانسور
طراحی داخلی 130 متری
طراحی داخلی و اجرای فول فرنیش واحد ۱۳۰ متری پروژه واقع در خیابان فردوس غرب
طراحی داخلی 100 متری
طراحی داخلی و اجرای فول فرنیش واحد ۱۰۰ متری پروژه واقع در خیابان فردوس غرب
طراحی و نظارت پروژه ویلایی دربندسر

اطلاعات تماس

نمای کرتین وال

امکان اجرای نمای کرتین وال در ساختمان‌های مرتفع وجود دارد؟
آیا می‌توان هزینه اجرا نمای کرتین وال را کمتر کرد؟
نحوه اجرای نمای کریتن وال به چه صورت است؟
دلیل محبوبیت نمای کریتن وال در بین کارفرمایان چیست؟
ایمنی نمای کریتن وال به چه صورت است؟
چرا برای اجرای نمای کریتن وال باید از نیروی مهندسی استفاده شود؟

کرتین وال سیستمی مدرن از نمای شیشه ای ساختمان است که روش‌های اجرایی مختلفی دارد، اگر این روش‌های اجرایی و کلماتی مثل لامل، دیوار پرده‌ای، پروفیل آلومینیومی و … شما را گیج کرده یا اطلاعات کمی در این حوزه دارید و می خواهید به سطح آگاهی خوبی در این مورد برسید و یا برای اجرای نمای کریتن وال خود نمیدانید از چه شرکت مهندسی کمک بگیرید، با همراه باشید.

روش‌های اجرای نمای کرتین وال را تقریبا می توان ۹ نوع در نظر گرفت که هرکدام از این روش‌ها چالش‌های خود را داشته و باید توسط مجری یا نصاب حرفه‌ای کرتین وال و در قالب استاندارد‌های مهندسی به اجرا درآیند؛ آستانه دقت در اجرا و نصب کرتین وال تا جایی باید بالا باشد که از خطا‌های میلیمتری نیز جلوگیری شود زیرا یک میلیمتر خطا در اندازه گیری و نصب منجر به عدم تکمیل نمای کرتین وال در محصول نهایی می‌گردد و ضرر‌های مالی سنگینی در پی خواهد داشت.

تیم مهندس علیرضا جبلی با بهره‌گیری از ماهرترین و با سابقه‌ترین طراحان و مجریان اجرایی این اطمینان را برای شما به وجود می‌آورند تا اجرا نمای کرتین وال شما به عنوان کارفرما را متناسب با بودجه و سلیقه‌ی شما در کمترین زمان و بالاترین کیفیت ارائه دهند، همچنین ما در نما دیزاین به دلیل سابقه‌ی بالای کاری خود می‌توانیم متریال‌های اجرا نمای کریتن وال شما را به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه‌ها تهیه کنیم، به این صورت هزینه اجرا نمای کرتین وال در شرکت مهندسی علیرضا جبلی ۱۵ درصد کمتر از دیگر شرکت‌های ساختمانی است.

اجرای نمای کرتین وال با هر نوع سیستم نصب می‌تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد از این رو بهتر است پیش از طراحی نما و اجرای نمای کرتین وال برای ساختمان خود، حتما سنجش‌های لازم را در مورد سیستم‌های نصب انجام دهید.

مراحل طراحی و نحوه ی اجرای نمای کرتن وال فیس کپ

۱- طراحی سازه نمای کرتن وال

در زمینه طراحی و اجرای نمای کرتن وال علاوه بر جلوه بصری نمای شیشه ای طراحی شده – جهت پایداری و امکان اجرایی سازه تحت طراحی بایستی به مواردی همچون اندازه فواصل سقف ها – فواصل پروفیل های عمودی و افقی سازه اصلی – ارتفاع کلی نمای شیشه ای – فشارهای وارده بر نما – نوع – وزن و ضخامت شیشه و دیتیل های کرتن وال اجرایی استاندارد و مناسب توجه نمود . توجه به موارد فوق باعث میشود که طراح و پیمانکار به اطلاعات درستی جهت انتخاب پروفیل های مناسب با سطح مقطع – دیتیل و ممان کافی جهت اجرای سازه آلومینیومی نمای کرتن وال دست یابند . عدم توجه به رعایت موارد فوق در طراحی سازه اصلی میتواند مخاطرات جبران ناپذیری در طول زمان اجرا و پس از آن به همراه داشته باشد .

 خوشبختانه با توجه به مقاطع و جزئیات اجرایی کرتن وال بصورت متنوع در پروفیل های سازه کرتن وال میتوان گفت محدودیت خاصی در اجرای ابعاد و اشکال خاص وجود ندارد . همچنین جهت طراحی و اجرای نمای شیشه ای کرتن وال محاسبات خاص سازه ای وجود دارد که به تفضیل در آیکون ذیل صفحه توضیح داده شده است . همچنین تهیه نقشه از بیلت از سازه اصلی ساختمان و مشخص نمودن نقاط بحرانی و طراحی فواصل سازه آلومینیومی نمای شیشه ای از اجزای جدایی ناپذیر طراحی نمای کرتن وال میباشد .

۲- زیرسازی فلزی نمای کرتن وال

دیتیل های های اجرایی متنوعی جهت اجرای زیرسازی نمای کرتن وال مورد استفاده قرار میگیرد که اصولی ترین آن ایجاد کمربند فلزی ( به صورت افقی در قسمت هایی است که لامل عمودی به سازه اصلی متصل میگردد ) میباشد که به صورت جوشی به سازه اصلی ساختمان متصل میگردد .

پس از ان نبشی آهنی با ۲ سوراخ لوبیایی ( با اتصال جوش ) در آکس پروفیل های عمودی بر روی کمربند اهنی نصب گردیده و در انتها براکت از جنس آلومینیوم یا گالوانیزه ( که دارای سوراخ لوبیایی است ) به نبشی اهنی ذکر شده به وسیله پیچ و مهره متصل میگردد . از مزایای استفاده از نبشی و براکت با سوراخ های لوبیایی میتوان به قابلیت رگلاژ و دقت بالا به هنگام نصب سازه الومینیومی و همچنین استفاده از مزایای مربوط به سازه کاملا مفصلی ( جهت جلوگیری از مخاطرات مربوط به تکانه های انی ساختمان ) جهت اجرای نمای کرتن وال اشاره نمود .

۳- ساخت و نصب سازه آلومینیومی

پس از برش پروفیل لامل های عمودی با اندازه های موجود در نقشه اجرایی نما ( که معمولا از قبل توسط پیمانکار تهیه شده و به تایید دستگاه نظارت و یا طراح پروژه رسیده باشد ) – لقمه های اتصال پروفیل های عمودی به افقی در جای خود بر روی پروفیل عمودی با پیچ نصب میگردد ( که این لقمه ها در ۲ نوع کشویی و ثابت وجود دارد ) همچنین عملیات برش کاری با اندازه های مورد نیاز بر روی پروفیل های افقی نیز انجام میگردد .

در این مرحله میتوان لاستیک های آب بندی و هوابندی و ایزولاتور ها ( عایق های حرارتی – بررودتی ) را بر روی لامل های عمودی و افقی نصب نمود – پس از اتمام این مرحله ” میتوان نصب سازه آلومینیومی بر روی زیرسازی فلزی ( که از قبل نصب شده است ) را آغاز نمود . بدین صورت که همزمان با کنترل سازه از لحاط شاقول و تراز بودن پروفیل های عمودی با پیچ و مهره به براکت نصب شده بر روی زیرسازی متصل گردیده و پروفیل های افقی در قسمت های لقمه بندی شده جاگذاری شده و با پیج به واسط پروفیل های عمودی متصل میگردد .

۴- نصب شیشه ها ی کرتن وال

پس از اتمام نصب سازه آلومینیومی نوبت به نصب شیشه ها در داخل فریم های الومینیومی میرسد . بدین صورت که پس از جاگذاری شیشه ها در داخل فریم های آلومینیومی از نگهدارنده آلومنیومی ۵ سانتی ( نگهدارنده موقت ) جهت فیکس نمودن شیشه در داخل قاب ها ( با پیچ های سرمته ای ) استفاده میشود . همچنین از تاکوزهای آلومینیومی و پلاستیکی جهت ایجاد فاصله مناسب ماببن شیشه و سازه آلومینیومی و همچنین بارگذاری مناسب شیشه در داخل فریم ها استفاده میگردد .

۵- نصب نگهدارنده های داِیمی شیشه ها و نصب درپوش های نمای کرتن وال

پس از فیکس شدن شیشه ها درون فریم های آلومنیومی نوبت به نصب نگهدارنده های دایمی شیشه ها به صورت یکسره بر روی پروفیل های عمودی و افقی میرسد – بدین صورت که ابتدا نگهدارنده های موقت عمودی کم کم باز شده و نگهدارنده های دایمی به صورت یکپارچه بر روی پروفیل عمودی از بیرون نما با پیچ نصب میگردد .

 پس از نصب نگهدارنده دایمی عمودی – به همین صورت نگهدارنده های افقی نیز بر روی پروفیل های افقی پیچ میگردد . در نهایت درپوش ها ی یو شکل ( البته میتوان از درپوش متنوع دیگری نظیر درپوش های منقاری شکل – نیم دوک و باکسی و … نیز استفاده نمود ) نهایی برروی نگهدارنده ها فیکس میگردد . قاعدتا برش – سوراخ کاری و نصب نگهدارنده ها و در پوش ها نیاز به دقت فراوان و تجربه مناسب نصاب را دارا میباشد .

انواع مختلف قابل اجرا نمای کرتین وال

نمای شیشه ای کرتین وال که در اصطلاح به آن دیوار پرده‌ای هم گفته می‌شود، یکی از انواع نمای ساختمان است که مصالح آن عمدتا شیشه و آلومینیوم هستند و گروه حرفه‌ای نمادیزاین متخصص در حیطه نماهای‌مدرن، بخصوص نمای شیشه ای است و می‌تواند در طراحی و اجرای آن کمک شایانی داشته باشد، چرا که طراحان و مجریان ما نمادیزاین می توانند اجرای نمای کریتن وال شما را در بالاترین و بهترین متریال ساختمانی در کمترین زمان و با هزینه‌ای بهینه ارائه دهند.
نمای کرتین وال از به هم وصل شدن شیشه‌های مخصوص کرتین وال و پروفیل‌های آلومینیومی (لامل‌ها) به وجود آمده است، نحوه‌ی اتصال و دیتیل‌های اجرای نمای کرتین وال به ۹ روش امکان پذیر می‌باشد، که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

  1. روش استیک
  2. روش فیس کپ
  3. روش فریم لس
  4. روش یوچنل
  5. روش استپ یونیت
  6. روش سمی فیس کپ
  7. روش یونیتایز
  8. اجرای کرتین وال با سیستم add-on
  9. اجرای کرتین وال تقویت شده با فولاد – رینفرس (اینسرت)