شوروم کابین پلاس
پروژه مشترک با همکاری کابین پلاس
طراحی و اجرای کابین آسانسور
طراحی داخلی 130 متری
طراحی داخلی و اجرای فول فرنیش واحد ۱۳۰ متری پروژه واقع در خیابان فردوس غرب
طراحی داخلی 100 متری
طراحی داخلی و اجرای فول فرنیش واحد ۱۰۰ متری پروژه واقع در خیابان فردوس غرب
طراحی و نظارت پروژه ویلایی دربندسر

اطلاعات تماس

معماری کلاسیک چیست

سبک معماری کلاسیک چیست؟

 

گاهی افراد تصور میکنند که طراحی سبک سنتی و کلاسیک در یک قالب قرار می گیرد. اما چنین نیست آنچه که در جامعه هنری ما به عنوان سنتی شناخته میشود برگرفته از محیط بومی و سنت های قدیمی ایرانی است، در حالی که طراحی کلاسیک به سبک سنتی غربی اشاره دارد و ویژگی هایی که از روم و یونان باستان وارد زندگی اروپاییان، نمای خانه و لوازم دکوراتیو شده را یادآور می شود.
بنابراین آنچه که در حال حاضر به عنوان سبک کلاسیک رواج دارد، بر پایه هنر دوره‌ی رنسانس و معماری یونان باستان است، و تلاش می گردد با استفاده از مشخصات این سبک به طراحی ویلا و خانه های امروزی پرداخته شود.

معماری کلاسیک

برای آنکه بتوانید به طور کامل سبک کلاسیک را اجرا کنید باید فضای بیرونی و داخلی منزل را مطابق این سبک طراحی نمایید. برخی مواقع مالکان از ابتدا با هدف داشتن خانه ای کلاسیک از مهندسان طراحی چنین خانه ای را طلب می کنند
اما برخی مواقع با انجام بازسازی می توان روح معماری کلاسیک را در فضا جاری کرد. برای داشتن خانه ای به سبک کلاسیک فونداسیون بنا و استحکام آن اهمیت زیادی دارد.

تاثیر نقش ستون

ستون های بلند و با سر ستون های سنگی و نقش های زیبا در بخش های مختلف منزل از درب ورودی، ایوان تا درون منزل و در بخش هایی از سالن دیده می شود. وجود ایوانی وسیع که دارای طاق بلند و گنبدی شکل باشد شکوه و زیبایی را در بخش بیرونی به کمال می رساند.
به طور معمول درب های ورودی از جنس چوب طبیعی انتخاب می شود، اگر چه استفاده از چوب طبیعی وزن درب را بالاتر می برد اما این سبک نیازمند عناصر اصیل و ماندگار همچون چوب و سنگ با حکاکی های زیبا می باشد.
گچبری و نقش و نگارها
در قسمت های داخلی منزل سقف دارای گچبری های زیبا و پر از نقش و نگار خواهد بود و در برخی مواقع می توان به جای گچبری از پلاستر یا فوم استفاده کرد.

ایجاد نقاشی هایی با جزئیات زیاد و رنگ های درخشان بر روی دیوار و درون قاب های گچبری میتواند وقار و شخصیت سبک کلاسیک در طراحی منزل را به رخ بکشد. همچنین وجود طلاکوب و کارهای دستی بر روی درب اتاق ها از جمله زیبایی های این سبک خواهد بود.

کفپوش منزل می تواند از جنس مرمر و یا سرامیک هایی با نقش و نگار زیبا باشد. همچنین استفاده از پارکت به عنوان نمایی چوبی در دکوراسیون کلاسیک جایگاه ویژه ای دارد.
دکوراسیون کلاسیک و طراحی لوازم خانه

وسایل دکوراتیو با ویژگی های مشخص به مخاطب پاسخ می دهد که سبک کلاسیک چیست ، و اصالت و زیبایی این سبک را به نمایش خواهد گذاشت. شاید صادقانه بتوان گفت طراحی کلاسیک یکی از پرهزینه ترین طراحی ها می باشد، اما سلیقه افراد در انتخاب اشیاء لوکس و عتیقه و خلق زیبایی های ماندگار موجب می شود، طراحی کلاسیک طرفداران زیادی داشته باشد.
مبلمان منزل در معماری کلاسیک اثرگذار است، وجود مبلمان سلطنتی با نقش و نگارهای پیچیده و متقارن و منبت کاری های ظریف و زیبا تمایز سبک کلاسیک را نشان می دهد. خطوط منحنی و پایه های حکاکی شده میز و گل میز چشم نواز و دیدنی خواهد بود.

نوع پارچه و اکسسوری ها

پارچه هایی که برای مبلمان استیل یا سلطنتی انتخاب می شود، جنس اعلایی باید داشته باشد، پارچه های زربافت، کرباس، با طراحی های گلدار و نقش های ریز و با جزئیات زیاد جذابیت مبل کلاسیک را بالاتر می برد.

پنجره های وسیع و بلند با پرده هایی سنگین که پوشانندگی زیادی دارند، می تواند به مخاطب نشان بدهد که سبک کلاسیک چیست ، و از زیبایی خیره کننده ای که در قالبی از تفاخر و شکوه عرضه می شود، رونمایی کند. جنس پرده ها می تواند از مخمل یا ساتن باشد و طرح های راه راه در کنار ستون های بلند سالن بر وجود خط عمودی در سبک کلاسیک تاکید خواهد کرد.
تاثیر لوستر،آینه و وسایل خانه
لوسترهای بزرگ از جنس برنج درخشش فضا را چند برابر میکند و استفاده از شمعدانی های نقره اندود که با تقارن و نظم بر روی کنسول های منقوش چیده شده باشند، ظرافت و زیبایی را در فضا منتشر خواهند کرد.

فرش های بزرگ و نفیس می تواند بخش هایی از سالن را پوشش دهند درحالیکه گلدان های سفالی لعاب دار بزرگ در گوشه و کنار چیده شده اند.

از آنجایی که خطوط شکسته و زاویه دار در سبک کلاسیک جایی ندارد، بیشتر اشیا از طرح منحنی و دایره پیروی می کنند، و رنگ هایی که برای آنها انتخاب می شود برگرفته از طبیعت می باشد، رنگ هایی مانند عنابی، یشمی، فیروزه ای، کهربایی، نقره ای، عاجی، صدفی، و به طور کلی رنگ هایی که رام بوده و هارمونی متعادل را به وجود می آورد.

رنگ دیوار و وسایل

رنگ دیوارها می تواند سفید باشد تا پس زمینه ی مناسبی را برای سایر اشیاء دکوراتیو ایجاد کند، اما سفیدی آن باید ملایم بوده و می توان به کمک رنگ های شیری و کرمی خنثی بودن رنگ سفید را کمتر کرد.
نور در سبک کلاسیک جایگاه ویژه ای دارد، در طول روز وجود پنجره ای وسیع نور را به داخل هدایت خواهد کرد، و در شب استفاده از لوسترهای چل چراغ، حباب های نورانی، شمعدان ها و وجود سایر اشیاء دکوراتیو از جنس نقره و طلا و رنگهای کروم درخشش و تلالو محیط را چند برابر خواهد کرد.
به این ترتیب برای رسیدن به پاسخ سبک کلاسیک چیست باید وسایل دکوراتیو درخشان را در فضایی با شکوه و چشم نواز به کار گرفت و هنر و زیبایی را به نمایش گذاشت.

علیرضا جبلی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *