شوروم کابین پلاس
پروژه مشترک با همکاری کابین پلاس
طراحی و اجرای کابین آسانسور
طراحی داخلی 130 متری
طراحی داخلی و اجرای فول فرنیش واحد ۱۳۰ متری پروژه واقع در خیابان فردوس غرب
طراحی داخلی 100 متری
طراحی داخلی و اجرای فول فرنیش واحد ۱۰۰ متری پروژه واقع در خیابان فردوس غرب
طراحی و نظارت پروژه ویلایی دربندسر

اطلاعات تماس

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی

قبل از پرداختن به موضوع اصلی می خواهیم بگوییم که دکوراسیون داخلی چیست؟ دکوراسیون در لغت به معنی چیدمان و مرتب کردن می باشد. حال منظور از دکوراسیون داخلی، نحوه چیدن وسایل درجاهای مختلف خانه مثل : اتاق خواب ها، آشپزخانه، پذیرایی و… می باشد. اما امروزه با توجه به جذاب تر شدن دکوراسیون داخلی طراحی دکوراسیون فقط محدود به خانه های مسکونی نمی باشد بلکه فروشگاه ها، اداره ها، هتل ها، مغازه ها و… از قوانین برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

انواع سبک دکوراسیون داخلی

اولین وظیفه ایی که باید در طراحی داخلی درباره آن اطلاعات لازم را داشته باشیم سبک های مختلف برای دکوراسیون داخلی می باشد.
حال این سبک ها عبارتند از:

  • سنتی
  • مدرن
  • صنعتی
  • روستیک
  • بوهیمان
  • نئو کلاسیک

سبک مینیمال یعنی چه؟

مینیمالیسم یا مینیمال به هنر ساده گرایی گفته می شود که نحوه چیدمان آن، هیچ گونه دشواری و اصول غیر کاربردی نداشته باشد. پس می توانیم بگوییم که دکوراسیون مینیمال، فضایی با شکل ساده و تعداد وسایل کم می باشد که آرامش و نظم در آن خانه برقرار باشد. استفاده از سبک مینیمال در ابتدای دهه 1920 در معماری خانه ها شروع شده و بعد از مدتی به دکوراسیون داخلی منازل راه خود را پیدا کرده. همچنین این سبک با استفاده از دیدگاه کمترین بیشترین است و تاکید بر ظاهر ساده دکوریجات و کارایی آن ها در فضایی ساده و محیطی، منظم و بدون هیچ سردرگمی دارد که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

  1. تهیه مبلمان و اثاثیه با کیفیت
  2. توجه به ورود نور خورشید به فضای داخلی
  3. شکل های هندسی ساده و خطوط صاف و مستقیم
  4. از فرش های ایرانی در سبک مینیمال استفاده نکنید
  5. حتما از پرده های حریر نازک و کرکره ای استفاده کنید
  6. دارای کاربرد فراوان سطوح صاف و مسطح در طراحی داخلی مینیمال

سبک مینیمال در اتاق خواب و ویژگی آن

رنگ‌های روشن مخصوصا سفید از مهم‌ترین طرح‌های اصلی مینیمال می باشد. دیوارهای ساده و بدون طرح خاصی که بتواند از بی نظمی های موجود در اتاق خواب پیشگیری کند، آن را با رنگ‌های روشن و خنثی دیزاین می‌کنند. دیوارها و اتاق هر چه ساده‌تر باشند، رعایت دکوراسیون مینیمال نیز بیشتر به نظر خواهد آمد. تابلوهای تزئینی معمولا برای سبک مینیمال مناسب می باشد، اما نباید دیوار از سادگی خارج شود. این موضوع درباره دیوار شاخص صدق نمی‌کند.
موارد اصلی در طراحی اتاق خواب مینیمال پنجره‌ها، پرده اتاق خواب و نور آن است. و نور اولویت اصلی در اتاق می باشد. همچنین برای شب نورهای مسطح که به طور غیر مستقیم به اتاق تابیده می‌شود مورد استفاده قرار می گیرند. همین طور چراغ‌های تزیینی خاص گزینه مناسب برای سبک مینیمال می باشند. همچنین پنجره‌ها باید بزرگ باشند وپرده‌ها را مدل ساده انتخاب کنید. برای سرویس خواب، حتما باید سبک مینیمالیستی رعایت شود، مثلاً رنگ آن با سایر وسایل اتاق در تضاد خیلی زیادی نباشد، از رو تختی‌های با رنگ ملایم استفاده شود و…

آشپزخانه با دکوراسیون مینیمال

آشپز خانه ها امروز به سمت سبک مینیمال رفته اند و دارای تمام المان های ساده می باشند. از پنهان کردن تمام وسایل درون کابینت آشپزخانه و استفاده از رنگ های ساده یا جیغ که با محیط همخونی داردکمک بگیرید. آشپزخانه جزیره ایی، فضای آشپزخانه را به دو قسمت زیبا و ساده تقسیم می کند. همچنین برای رسیدن به بهترین طرح، رعایت نکردن بعضی اصول محیط را جذاب تر نیز می کند مانند اجاق گاز ها و.. بهترین و قشنگ ترین دکوراسیون مینیمال در آشپزخانه را که اهمیت زیادی به انواع سلیقه ها داده می شود، در سبک های ایتالیایی و آمریکایی می توانید پیدا کنید.

اتاق کار با دکوراسیون مینیمال

درست کردن قفسه های ساده و هم سایز به صورت کمد و باکس، باعث می شود تمام وسایل در معرض دید نباشد. کتابخانه ها را مرتب کنید و برای مرتب سازی از دسته بندی خاص استفاده کنیم مثلا حجم کتاب ها، کتاب های خوانده شده و نشده ، اندازه کتاب ها و… که باعث نظم خاصی در محیط اتاق کار نیز می شود. همچنین صندلی و میز ها را به سبک مدرن انتخاب کنید و آنرا مرتب و تمیز نگه دارید، دیوار ها را می توانید به رنگ آبی آسمانی ملایم با خاکستری یا سفید رنگ آمیزی کنید، میز کامپیوتر را از میز تحریر جدا کنید، از پرده های مدرن و شیک یرای اتاق استفاده کنید که نور طبیعی نیز به اتاق وارد شود.

سرویس بهداشتی مینیمال

برای میز سرویس بهداشتی از گلدان های کوچک استفاده کنید، تمام وسایل را درون کمد قرار دهید که دیده نشوند، از آیینه های بزرگ در داخل حمام استفاده کنید ولی اگر فضای داخل سرویس بهداشتی کوچک است از آینه هایی که تمام عرض دیوار را پوشش می دهد استفاده کنید. بهتر است اگر سرویس فرنگی نیز دارید در آن را همیشه ببندید و برای سرویس ایرانی حتما سرامیک و کاشی های اطراف را تمیز نگه دارید.

حمام با دکوراسیون مینیمال

اگر حمام شما دارای وان است، هیچ گونه وسیله و لوازم شستشو را روی بدنه وان قرار ندهید و کنار آن یک میز کوچک(ضد آب) قرار دهید و وسایل را روی آن قرار دهید. برای حمام های بدون وان یک کمد بزرگ برای آن فضا درست کنید و وسایل را درون آن قرار دهید. معمولا برای رنگ شیر آلات از رنگ نقره ایی یا سفید استفاده می شود. از رنگ های خنثی در حمام استفاده شود بهتر است. توجه داشته باشید که باید سادگی و سبک مینیمال در این فضا مورد توجه افراد قرار گیرد.

اتاق کودک با دکوراسیون مینیمال

در مورد اتاق خواب کودک ابتد باید کمد لباس در گوشه اتاق گذاشته شود. بهتر است کف اتاق را با موکت بپوشانید می توانید برای اسباب بازی های کودکتان قفسه تهیه کنید. همچنین برای رنگ دیوار ها، بهتر است از رنگ آبی یا صورتی ملایم استفاده کنید. برای روشنایی بهتر است از نور های ترکیبی استفاده کنید. توجه داشته باشید تمیز نگه داشتن اتاق بدون بهم ریختگی یکی از نکات مهم برای یک اتاق با سبک مینیمال می باشد. و حتما از سلیقه کودک خود برای تزیین اتاق آگاه باشید و بعد به سراغ چیدمان به سبک مینیمال بروید.

فضای اداری با دکوراسیون مینیمال

لباس ها را بر روی آویز مخصوص قرار دهید، لوازم شخصی خود را جلوی دید قرار ندهید و در کمد یا باکس بگذارید، میز های خود را کنار پنجره قرار ندهید، کمد های اتاق را قرینه سازی کنید، میز ها را در یک ردیف قرار دهید، روی میز ها و کف اتاق را تمیز نگه دارید. و بهتر است اتاق را با کمترین وسایل ممکن پر کنید.

جمع بندی

همان طور که گفته شد سبک مینیمال با چیدمان ساده وسایل در انواع مکان های مختلف، محیطی مرتب و خلوت ایجاد می کند و با استفاده از حداقلها توانایی و کارایی خود را حفظ کرده و در بعضی موارد هم بیشتر خواهد کرد، که در بالا به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

علیرضا جبلی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *